Gunakan browser Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk tatapan lengkap

Selasa, Julai 13, 2010

Mesyuarat Panel Penasihat 5


Mesyuarat AJK Panel Penasihat KKBA untuk kali keempat diadakan pada haris Isnin 12 Julai 2010 mulai jam 2.30 petang di Bilik Mesyuarat Klinik Kesihatan Bakar Arang.

Sebelum mesyuarat bermula Dr. Prem Kumar Subramaniam, Pegawai Pergigian Klinik Kesihatan Bakar Arang memberikan taklimat mengenai 'Gigi' kepada ahli mesyuarat.

Mesyuarat membincangkan dan meluluskan perkara berikut :

a.   Kelab Penyusuan Ibu

      Program penerangan yang diadakan pada 23 Julai 2010 mulai jam 3.00 petang tidak mendapat sambutan yang dijangkakan. Beberapa masalah dikenalpasti. Diantaranya ialah maklumat tidak sampai, masalah jarak dari tempat tinggal dan masalah kenderaan, dan juga masalah waktu iatu waktu bekerja.
     Mesyuarat bersetuju untuk mengadakan ceramah dan penerangan di Klinik Desa berhampiran dengan sasaran. Wakil taman juga boleh mengatur tarikh dan masa yang sesuai dan pihak klinik akan cuba melapangkan masa walaupun diluar waktu kerja untuk mengadakan ceramah dan penerangan tersebut.

b.   Post Mortem

      Mesyuarat membuat post mortem kepada program Remaja yanag diadakan pada hari Khamis 24 Julai 2010 di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Pasir.



c.     Lawatan ke Klinik Daerah

        Semua ahli panel penasihat akan dibawa melawat ke semua 'Klinik Desa' di bawah Klinik Kesihatan Bakar Arang untuk tujuan pengetahuan dan mengenali staf dan kaitangan klinik.
        Lawatan dicadangkan pada hari Isnin 19 Julai 2010. Akan bertolak dari Klinik Kesihatan Bakar Arang pada 2.00 petang. Kenderaan akan disediakan.


d.     Pemeriksaan Kesihatan untuk Ahli Panel Penasihat

        Semua AJK panel penasihat dijemput untuk membuat Pemeriksaan Kesihatan di Klinik Bakar Arang pada Khamis 22 Julai 2010. Ahli panel juga digalakkan untuk membawa pasangan (suami/isteri) untuk  pemeriksaan.


e.      Forum SPV

        Dr. Nor Azah akan terlibat dalam Forum SPV yang akan diadakan di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Pasir pada hari Khamis 15 Julai 2010 bermula pada jam 0900 pagi. AJK Panel penasihat dijemput untuk menghadiri forum tersebut.
        Mesyuarat meminta Dr. Nor Azah untuk memberi taklimat tentang forum tersebut pada mesyuarat AJK yang akan datang.