Gunakan browser Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk tatapan lengkap

Isnin, April 12, 2010

Mesyuarat Panel Penasihat 2


Mesyuarat Panel Penasihat Klinik Kesihatan Bakar Arang untuk kali kedua diadakan pada 12 April 2010 mulai jam 2.30 petang bertempat di bilik mesyuarat Klinik Kesihatan Bakar Arang.

Mesyuarat membincangkan perkara berikut dan bersetuju.

1.   Penggunaan Internet

      Sebagai langkah mengurangkan kelewatan menerima minit mesyuarat dan notis mensyuarat, AJK diminta memberikan alamat e-mail dan nombor handphone terkini kepada setiausaha panel. Minit dan notis mensyuarat AJK panel penasihat akan dihantar melalui e-mail.

2.   Taklimat Kesihatan

      Sebelum mesyuarat bermula AJK panel mendengat taklimat kesihatan yang diberikan oleh Dr. Halimah dan Dr. Nor Azah mengenai penyakit Jaundice Neonatal (atau penyakit kuning di kalangan kanak-kanak). Taklimat disertai dengan paparan vedeo power point. Tujuan taklimat adalah untuk memberi sedikit pengetahuan kepada ahli panel tentang penyakit biasa yang dialami oleh masyarakat kita. Pengetahuan ini mungkin sedikit sebanyak akan membantu ahli panel dalam menjalankan tugas mereka.

3.    Aktiviti Panel Penasihat

      AJK panel akan menumpukan aktiviti kemasyarakatan sebagai usaha mendidik dari segi kesihatan.  Beberapa aktiviti dicadangkan dan mesyuarat menerima dua cadangan dilakukan untuk tahun 2010.

     i.     Program untuk golongan remaja
     ii.    Kumpulan Sokongan Penyusuan Ibu (NGO)

4.    Lama Web / Blog

      Mesyuarat bersetuju untuk membangunkan satu laman blog untuk panel penasihat. Laman blog ini akan memuatkan aktiviti yang dijalankan oleh panel penasihat serta lain lain maklumat yang difikirkan perlu.

 
Mesyuarat ditangguhkan pada jam 5.30 petang. Mesyuarat seterusnya akan diadakan pada Isnin 03 Mei 2010.

.