Gunakan browser Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk tatapan lengkap

Ahad, April 10, 2011

Mesyuarat AJK 04/2011

Mesyuarat panel penasihat kali keempat berlangsung pada Ahad 10 April 2011 mulai jam 3.00 petang bertempat di bilik mesyuarat Klinik Kesihatan Bakar Arang.

Sambutan dari ahli panel agak menghampakan sedikit kerana hanya 5 ahli yang hadir dan 6 staf klinik hadir. 

Mesyuarat membincangkan hal hal berikut :

Konvensyen Panel Pereingkat Kebangsaan

Konvensyen Peringkat Kebangsaan akan diadakan pada 16 dan 17 April 2011 di Summit Hotel Subang Jaya. Negeri Kedah diperuntukkan seramai 55 peserta untuk menghadiri konvensyen tersebut dan Daerah Kuala Muda diperuntukkan seramai 7 orang peserta dari jumlah tersebut. Peserta akan bertolak pada awal pagi.

Konvensyen akan bermula pada sebelah petang hingga ke sebelah malam Sabtu 16 April dan akan disambung pada sebelah pagi 17 April. Satu perjumpaan dengan Menteri Kesihatan akan diadakan pada sebelah petangnya.

Wakil Negeri Kedah akan membawa dua usul dan satu usul tambahan :
  • Elaun mesyuarat
  • Penambahan peruntukkan
Usul tambahan oleh Klinik Kesihatan Bakar Arang :
  • Memohon mesin pengimbas untuk pesakit diabetes

Kad Ahli

Kad ahli panel penasihat akan diserahkan kepada wakil negeri pada konvensyen tersebut. Kad tersebut membolehkan ahli mendapat rawatan di kelas 2 di hospital kerajaan.


Pakaian Seragam Ahli Panel

Pakaian untuk ahli panel akan diseragamkan bagi Negeri Kedah. Panel Penasihat Daerah Kulim telah  pun membuat pakaian tersebut dan panel penasihat daerah lain akan membuat menggunakan patern dan warna yang sama jika ianya bersesuaian. Menunggu sampel dari Daerah Kulim.


Akaun Bank

Bendahari yang baru akan membuat tinjauan dengan bank bank untuk membolehkan akaun semasa dibuka diatas nama panel penasihat.


Program Psikososial Remaja

Program yang dilaksanakan di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Pasir pada tahun lepas masih lagi belum diselesaikan. Panel penasihat mengambil keputusan untuk mengadakan perbincangan lanjut dengan pihak sekolah untuk tindakan selanjutnya. Lapuran pelajar akan dimajukan kepada pihak sekolah untuk tindakan.

Oleh yang demikian program serupa yang dirancang untuk Sekolah Menengah Tunku Ismail pada pertengahan tahun ini ditangguhkan.


Kem Kesihatan Taman Intan

RT Taman Intan menganjurkan Kem Kesihatan pada Sabtu 23 April 2011.


Tarikh Mesyuarat Panel

Mesyuarat panel penasihat bulanan akan datang telah dipersetujui untuk ditetapkan pada hari Ahad minggu kedua setiap bulan.