Gunakan browser Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk tatapan lengkap

Khamis, Disember 01, 2011

Gotong Royong

Satu aktiviti anjuran panel penasihat Klinik Kesihatan Bakar Arang diadakan pada Khamis 01 Disember 2011. Aktiviti adalah yang pertama kali diadakan di klinik ini. Aktiviti ini telah dirancang dan diputus didalam mesyuarat panel penasihat. Gotong royong bertujuan membersihkan kawasan disekitar klinik, jalan masuk utama dan di kawasan kuarter klinik.

Program ini disertai oleh ahli panel serta kakitangan klinik kesihatan dengan bantuan beberapa orang awam. Gotong royong bermula pada jam 08.00 pagi dan tamat pada jam 11.00 pagi. Jamuan ringan disediakan.

Kerja kerja dibahagikan seperti berikut :

1.   Mesin rumput - bantuan dari lima orang awam yang membersihkan kawasan klinik.

2.   Mengemaskan pokok hiasan termasuk pokok buluh dan pokok besar, membuang pokok buluh yang berlebihan, mencantas dahan dahan pokok.

3.   Menyapu, mengumpulkan dan membuang daun daun kering

4.   Membersihkan pokok bunga dan hiasan

5.   Membuang pokok menjalar pada pagar

6.   Membuang pokok liar yang tumbuh diluar pagar

7.   Membersihkan longkang








 



Kesimpulan :

Program gotong royong ini dianggap amat berjaya dan dianggap mencapai matlamat dan tujuan diadakan. Kebanyakkan peserta menyatakan kesediakan dan kesanggupan untuk untuk turut bersama sekiranya aktiviti seperti ini dibuat dimasa masa akan datang.

Beberapa kelemahan dikenalpasti untuk diperbaiki di program yang lain.

Panel Penasihat mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat, memberikan sumbangan tenaga dan sokongan untuk menjayakan aktiviti gotong royong ini. Juga ucapan terima kasih keada orang awam yang memotong rumput menggunakan mesin dan bahan bakar sendiri.