Gunakan browser Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk tatapan lengkap

Ahad, Disember 11, 2011

Mesyuarat Panel Penasihat 11/2011

Mesyuarat panel terakhir untuk tahun 2011 diadakan pada Ahad 11 Disember 2011 mulai jam 2.30 petang di bilik Mesyuarat Klinik Kesihatan bakar Arang.


Gotong royong

Klinik Kesihatan Bakar Arang mengucapkan berbanyak terima kasih kepada semua ahli panel yang telah menjayakan gotong royong membersihkan kawasan klinik pada hari Khamis 01 Disember 2011. Gotong royong tersebut dianggap berjaya sekali dan banyak perubahan yang dapat dilakukan.

Panel penasihat menucapan terima kasih juga kepada En Azizan Md Isa kerana menyediakan lima pekerja untuk memotong rumput sekitar kawasan.

Program gotong royong klinik kesihatan akan dilakukan setiap dua bulan. Usaha lain akan dilakukan dimasa akan datang seperti menanam pokok bunga dan pokok herba.


Penjagaan Kaki

Lawatan ke Klinik Kesihatan Bandar Tasek Mutiara, Simpang Empat,Seberang Perai Selatan pada Khamis 08 Disember 2011 amat berjaya. Peserta yang mengikuti lawatan tersebut mendapat pengetahuan dan pengalaman yang berguna.

Panel akan menimbangkan untuk membuat lawatan kali kedua untuk memberi peluang kepada ahli serta kakitangan yang tidak berkesempatan mengikuti lawatan pertama.

Panel penasihat mengucapkan terima kasih kepada En. Hisyamuddin kerana memberikan peluang kepada ahli panel membuat lawatan Utusan Malaysia Cawangan Utara.


Pemeriksaan Kesihatan

Klinik Bakar Arang telah mengatur program untuk pemeriksaan kesihatan untuk semua ahli panel penasihat pada hari Khamis 05 Januari 2012. Kali terakhir ujian dilakukan adalah pada akhir tahun 2009. Ahli panel diminta berpuasa mulai jam 10.00 malam hari sebelumnya.


Lawatan ke Klinik Desa

Panel menetapkan untuk membuat lawatan ke Klinik Desa pada 05 Januari 2012 bertujuan untuk memperkenalkan ahli panel kepada kakitangan klinik desa tersebut. Terdapat lima klinik desa dibawah Klinik Kesihatan Bakar Arang iaitu :
  • Klinik Desa Lubuk Saga
  • Klinik Desa Pantai Prai
  • Klinik Desa Pematang Berangan
  • Klinik Desa Sungai Pasir
  • Klinik Desa Batu Lintang
Panel akan dibawa melawat ke semua klinik desa tersebut.



Lawatan ke Loji Pembersihan Air Pinang Tunggal

Lawatan ini dijadualkan pada 05 Januari 2012 iaitu selepas melawat klink desa. Tujuan lawatan adalah untuk memberikan pendedahan kepada ahli panel tentang proses rawatan air minuman yang dilakukan.


Khursus Induksi

Panel Pensaihat Kuala Muda sedang mengatur satu seminar untuk semua ahli panel Daerah Kuala Muda. Seminar ini bertujuan untuk menerangkan garis panduan panel penasihat serta fungsi panel. Ahli panel juga akan diberikan latihan pendek cara melakukan ujian ujian asas yang kerap dibuat pada kem kesihatan.

Dijangkakan hampir 100 ahli panel akan menghadiri khursus tersebut

     Tarikh :          Khamis 22 Disember 2011
     Lokasi :         Dewan MPSP Tikam Batu


Pemutihan Ahli

Panel bersetuju untuk menggantikan ahli ahli panel yang tidak aktif dan telah tidak dapat menghadiri mesyuarat panel, tidak dapat mengikuti program dan aktiviti panel.


Ahli Baru

Tiga orang ahli baru menghadiri mesyuarat kali ini. Panel mengalu alu penyertaan mereka dan berharap mereka dapat memberikan sumbangan kepada panel.