Gunakan browser Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk tatapan lengkap

Khamis, Januari 19, 2012

Pemeriksaan Kesihatan dan Latihan

Seramai 7 ahli panel penasihat menghadirkan diri untuk pengambilan sampel darah untuk ujian dan pemeriksaan kesihatan yang diadakan di Klinik Kesihatan Bakar Arang pada 19 Januari 2011 mulai jam 08.30 pagi. Pemeriksaan kesihatan ini adalah sebahagian daripada kemudahan yang diberikan kepada ahli panel penasihat. Pemeriksaan dilakukan setiap tahun.

Ahli panel yang tidak dapat hadir hari ini boleh menghadirkan diri pada hari hari berkerja lain untuk pengambilan sampel. Keputusan ujian akan diberitahu pada mesyuarat panel yang akan datang iaitu pada 12 Feb 2012. Jika ahli panel didapati ada sebarang masalah kesihatan, akan dirujuk kepada pihak klinik untuk tindakan selanjutnya.

Ahli panel juga diberikan latihan untuk mengambil berat badan, ketinggiaan dan seterusnya membuat pengiraan BMI. Semua ahli juga diajar menggunakan alat peneriksaan tekanan darah dan diberi peluang untuk mengambil tekanan darah rakan lain. Keputusan kemudiaan disahkan oleh MA bertugas.

Tujuan latihan ini diberikan kepada ahli adalah agar ahli dapat melakukan ujian dan pemeriksaan tersebut ketika kem kesihatan dilakukan diluar pada klinik. Juga boleh dijadikan ilmu dan pengetahuan apabila diperlukan.

Ahli panel juga diberi Borang Saringan kesihatan untuk diisikan sendiri dan dikembalikan kepada pihak kilinik untuk simpanan dan tindakan lanjut.