Gunakan browser Mozilla Firefox atau Google Chrome untuk tatapan lengkap

Sabtu, April 14, 2012

Kem Kesihatan : KRT Taman Intan 2012

Panel penasihat telah dijemput oleh KRT Taman Intan untuk membuat 'Saringan Kesihatan' untuk penduduk Taman Intan dan taman taman berhampiran pada Sabtu 14 April 2012 bermula pada jam 08.30 pagi. Program saringan dan pemeriksaan kesihatan diadakan di dalam Dewan Seri Intan, Taman Intan.

Program ini diadakan dan dianjurkan pada setiap tahun oleh KRT Taman Intan. Program ini menunjukkan ke prihatinan penduduk taman untuk menentukan orang ramai dapat menjalani pemeriksaan kesihatan berkala. Juga memberi kesedaran penjagaan kesihatan kepada orang ramai.

Antara perkhidmatan yang disediakan termasuk :
  • Ukuran ketinggian
  • Berat badan
  • BMI atau Jisim Berat Badan
  • Pemeriksaan Gula dalam Darah
  • Tekanan Darah
  • Pap Smear
Disamping itu nasihat dan khidmat kaunseling diberikan oleh kakitangan klinik kepada mereka yang mempunyai masalah kesihatan. Mereka dinasihatkan datang ke klinik untuk mendapatkan ujian atau rawatan lanjut.

Sambutan yang diberikan oleh penduduk sangatlah menggalakkan. Penduduk yang ingin menjalani ujian dan pemeriksaan datang awal pagi. Mereka terdiri dari lelaki dan wanita yang kebanyakkan pada peringkat umur usia emas. Pemeriksaan tambahan untuk wanita dilakukan iaitu ujian Pap Smear. Rata rata orang ramai yang menjalani pemeriksaan menyatakan amat berpuas hati tentang perkhidmatan yang disediakan.

KRT Taman Intan juga menjemput sebuah syarikat swasta menyediakan perkhidmatan 'pemeriksaan mata'. Ini adalah satu tambahan perkhidmatan baru yang mana dapat memberi satu kelainan dari program yang pernah diadakan selama ini. Mereka yang menjalani permeriksaan mata boleh terus menempah kaca (cermin) mata sekiranya perlu.

Satu lagi tambahan adalah menjemput wakil dari produk makanan tambahan 'exfuse' mempamirkan produk mereka. Orang ramai yang berminat boleh mendapatkan produk makanan kesihatan tersebut dari wakil syarikat.

r

Pengerusi KRT Taman Intan mewakili semua Ahli Jawatankuasa dan penduduk Taman Intan mengucapkan ribuan terima kasih kepada panel penasihat dan kakitangan Klinik Kesihatan Bakar Arang Sungai Petani keatas sumbangan perkhidmatan yang di berikan. 

Juga pihak KRT Taman Intan memohon maaf sekiranya terdapat kekurangan dan kelemahan disepanjang program tersebut.